My Head Goes Right Round

Har sovit helt konstigt inatt, helt märkliga och jobbiga drömmar som aldrig tog slut även om jag vaknade lite då och då..
Imorse vaknade jag före väckarklockan men jag tvingade mig att somna om och när väl klockan ringde så var jag mer trött då än när jag hade vaknat före den.. så jag låg kvar och tyckte lite synd om mig själv så jag var nära på att försova mig men jag kom till skolan i rättan tid, till och med lite före. :)

Är faktiskt riktigt nöjd över mig själv av hur duktig jag var i skolan idag, okej kanske inte under den tiden då vi satt i klassrummet och lyssnade på Åsa. Hon babblar så man får hål i huvudet om en jäkla massa om guidelivet och sen glider hon iväg från ämnet, ibland är det intressant att lyssna på henne men för det mesta blir man bara trött av det för vi ska ju inte bli guider så det kan bli rätt jobbigt att lyssna på henne för lång tid då.
Så när man kollar runt i klasskummet under tiden hon babblar på så ser man att nästan alla sitter och gör något på sina datorer och lyssnar bara halvt på vad Åsa säger.

Sen hade vi även grupparbete med dom grupperna som vi kommer vara i Kina för att finslipa på våra dagar och min grupp har ju dom fem sista dagarna. Sen har vi även delat upp oss i våran grupp så Camilla och Daniel har dag 11 och dag 12 som dom ska leta fakta om även om allt i programmen är klara och vi ska ha guider, men man ska ju alltid vara förberedd, för om man nu får oturen att få en guide som är kass då den inte säger något eller att den har väldigt dålig engelska så man inte fattar något så är det bra att vi är pålästa så vi har något att säga ifall det nu skulle vara så, och sen måste vi ju kunna svara på alla frågor som våra resenärer har.
Sen har Jonas dag 13 och det är en hektiskt dag med en massa att göra så jag har tagit på mig att ta reda på fakta om Mingmuren i staden Xian, vi har guide då vi ska gå lite på den muren och cykla på den, men nu har jag ändå en jävla massa fakta om muren så jag är Mingmurexpert!! :)
Och nej, det är inte den muren som är kinesiska muren.. detta är bara en fyrkantig stadsmur i just södra staden Xian.
Sen har Ivo dag 14, våran examensdag då vi ska ha förmiddagen fri, shopping i Beijing blir det och sen på kvällen blir det middag med alla, rektorn håller tal, vi får våra betyg och sen partaj på kvällen.
Jag har sista dagen, dag 15, se till att alla som ska med hem kommer med på bussen till flygplatsen, prata om taxfree och dess regler på bussen, se till att alla blir incheckade, se till att alla kommer på planet sen är mitt arbete slut :)

Så idag har jag suttit och sökt en massa massa fakta om muren och sen skrev jag ner det, skrev ut det och gav till Åsa så hon kan läsa igenom och skriva lite anteckningar om det jag fått ner för att se om jag har glömt nåt.
Känner mig helduktig!

Har precis tryckt i mig pommes och kotlett med beasås, så jag är proppmätt nu!
Och Jonas har gjort så jag har spotify på datorn nu, underbart, sitter och lyssnar på Kalle Baah nu, har bara hört en låt av dom och då visste jag inte ens att det var dom, men Jonas hade dom i bakgrunden idag och dom är faktiskt rätt bra.. skön musik att ha lite sådär i bakgrunden eller då man bara vill koppla av lite, skön gung på det hela :)

Men nu ska jag diska! Wopido!

Grattis till dig som orkat läsa ända ner hit :D

Ciao

Kommentarer
Postat av: Tess trött tokig morsa

fin blogg du har :)

kika gärna i min hoppas du gillar den med



kram

2009-05-13 @ 19:12:39
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0