La Terassa

Idag på praktiken har jag varit med Sofia och hjälpt till med publiken.

Den var full av högstadie och gymnasieungdomar idag så hon behövde all hjälp hon kunde få med att få dom att hålla tyst då hon pratade och att dom lyssnade på henne.

Men dom var rätt lätta ändå, men det var ju ändå dom som var extrema fall :P


Jag fick även ta hand om praktikanten Felicia idag, hon går i åttan, är en trevlig person med typisk praktikant som är en hack i häl.

Då det inte var fullsatt publik idag så fick jag och Felicia hoppa in där det var lite glest.

Vi hade bara två inspelningar nu på förmiddagen så vi var klara redan klockan ett.

Var kvar en stund för att städa undan och plocka undan från studio B där allt har spelats in för att sen bära in vissa grejer tiill studio A där bingolotto ska spelas in live på söndag.


Jag kom hem vid halv tre tiden, pratade med Micca en stund, hoppade sedan in i duschen.

Efter det tänkte jag sova en timme för att sen dra mig ner på stan och bara gå runt då det var fint väder och vänta tills Feliz hörde av sig.

Men så blev det inte, jag sov som en stock fram till att pappa ringde vid halv sex och frågade om vi skulle äta middag då han var i Göteborg.

Han kom och hämtade mig vid något över sex, åkte runt för en parkeringsplats hur länge som helst då det var fullt överallt pga hockeymatch.

Men till slut hittade vi och begav oss till den italienska restaurangen La Terassa som hade good mat!

Medan vi satt i bilen så kom E.M.D upp i radion med sin låt som dom sjöng på melodifestivalen, och då Michelle hade missat den varje gång och har väntat länge på att få höra den så skickade jag iväg ett sms till henne, vet inte om hon hann lyssna på den? Men hon skickade tillbaka en stund senare i alla fall om att jag va go.
Så det var ju kul att jag smakar bra ;) hihi

Fick sms av Feliz som skrev att hon var helt slutkörd då hon gått i skolan till halv sju så vi skulle träffas en annan dag.

Helt okej med mig, slapp jag stressäta med pappa då :)


Imon ska jag vara på praktiken vid nio tiden, då det inte är inspelning imon så ska jag sitta nere på kontoret och se vad dom håller på med där.

Alltså ännu en spännande dag framför mig :D


Adios


Kommentarer
Postat av: Michelle

haha..ja du smakar varma hallon med glass oh chokladsås!! Mumma!! haha

Jag missade den men jag hann höra den på radion innan jag började jobba igår, så 1 ända gång har jag fått höra den på radion!! ;P Love you

2009-03-12 @ 11:48:29
Postat av: Blixtmamsen

tänk att man måste ringa in publik ,,,fasen vad göteborgarna måste vara trötta på att vara med i Tv. ??

2009-03-13 @ 19:13:00
URL: http://blixtensliv.blogg.se/
Postat av: Michelle

hahaha...den va bra susanne!! :D

2009-03-15 @ 14:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0