Göteborg!

Kom hit till Göteborg i lördags efter att ha packat och lämnat Nicole till Emelie.
Mamma och Michelle följde med och det gick förvånatsvärt bra att hitta hit men dessvärre svårare att hitta till Ikea men dit kom vi efter en stund då jag behövde både täcke, lakan och kuddar.
Då vi inte tittade på storleken på täcket så fick jag ett täcke för en dubbelsäng.... och där jag bor är det en 90säng. HAH!
Så jag har täcke så det blir över!

Mamma körde hem igen efter att ha varit på Ikea medan jag och Michelle utforskade staden på kvällen.
Vi stod en stund vid spårvagns stoppet här och filurade på vilken spårvagn vi skulle hoppa på men kom på det efter ett tag och jajjemen så var det rätt!
Vi gick runt och det kändes som om alla tittade på oss.. Ja, vi hade ju då inte kortkort, strumpbyxor och högklackat på oss som de flesta..

Jag fick tips från Feliz om ett ställe att gå till, så precis när vi tänkte fråga någon om vart det låg så såg vi det andra sidan vägen.. Tur att vi inte frågade då, hade varit lite pinsamt.

Väl inne så var det en kille som hade sjukt dålig raggningsreplik, han puttade på Michelle för att sen säga förlåt och att det inte var meningen sen babbla han på som fan.
Presentera oss för sina bögkompisar, två killar som stod och dansade tätt inpå varandra, höll om varandra och skakade rumpan som en brud och snacka om att jag blev chockad när dom drog mig emellan dom och dansade inpå mig?!
Jag kom snabbt därifrån kan jag säga. :P

Efteråt gick vi och letade upp våran spårvagns hållplats och när vi satt där och pratade om alla konstigheter under kvällen så kom det en brud springandes mot oss och frågade om hon fick sitta hos oss för det var en kille som hon aldrig sett som aldrig slutade prata med henne och som följde efter henne.
Hon fick sitta mellan oss och det tog inte lång tid försen den killen kom fram till oss och började gnälla om att alla är människor och att han bara ville prata och att hon inte skulle räcka fuck you till honom hela kvällen.
Hon sa att hon aldrig hade gjort det eftersom hon aldrig hade sett honom.
Michelle blev sur och röt åt honom om att dra, samma sak som tjejen gjorde medan jag satt och försökte hålla mig från att skratta.
Efter ett tag sa han att vi skulle fan få för att vi inte ville prata med honom så han vände sig om i profil och sa att han skulle fisa på oss???
Så han började trycka så han blev röd i ansiktet, det kom ingen och så sa han under tiden han tryckte att vi skulle bara vänta för det skulle komma snart..
Efter en liten stund hörde man en liiten fis komma och han viftade den åt oss och sa att den var till oss.
Vi kom i gapskratt alla tre och han blev förbannad och gick.
Konstiga människor här i göteborg minsann.

Idag var första dagen på praktiken och det gick underbart!!
Jag fick följa en tjej som jobbar med att ta hand om publiken och lite sånt, se till att fikan alltid är fylld osv.
Så jag fixade med fikat, fick sitta som publik första inspelningen bara för att känna på hur det känns och det är postkodsmiljonären som spelades in idag, så jag kommer finnas i publiken den fredagen den 27mars.
Sitter bakom Richard Sjöberg längst upp i högra hörnet i blå tröja och ser helt facinerad ut ;P

Under en paus kom Richard in i köket där jag och två till var och åt lunch, han pratade lite sen tittade han på mig och ville veta vem jag var, vart jag kom ifrån, hur länge jag skulle vara där blablabla och jisses vilka blå ögon han har! Man blev helt fast i dom!

Sen pratade han om sin hund, frågade om jag gillade hundar och sen om jag ville gå ut med hans hund en liten sväng så den bara får kissa av sig..
Jag svarade varken ja eller nej då eftersom jag visste inte hur mycket jobb jag hade med Sofia.
Men vid fyra tiden gick jag in till honom i hans loge och sa att jag kunde ut med Uffe the dog!

Senare så var det inspelning på nytt, vi spelade in tre program idag nämligen.

Så när det var sån där fem minuters paus så delade vi ut lite lotter till publiken där dom kunde vinna en kokbok, en dvd eller en chockladask. Och när jag stod i mitten, där stolarna är där dom sitter för att svara på miljonfrågorna så kom Richard fram och la sin hand på min axel och frågade om det hade gått bra med Uffe..
HAAHA, stolt!

Men som sagt, en riktigt bra dag idag!
Längtar redan till imon, vi ska även på bio imon efter jobb med alla som vill.. treeevligt!!
Och på onsdag blir det fika med Feliz

Uffe


Postkodsmiljonären, studion. Mycket mindre än vad man tror,

Ciao på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0