Åh vilken sommardag?

Jag kom till sjukhuset igår vid tjugo över fem och var beredd på att köra hem pappa men när jag kom upp på avdelning 72 och in i fikarummet så sitter han och ser på tv och har precis ätit.
-Hej hopp! Ska vi köra? säger jag med glad röst
-Hej, nej jag ska dra ut slangen i ryggen och det ska göras senare, närmare klockan sju, så hoppas du inte har bråttom säger pappa med ironi i rösten..
-Nejnej klart jag inte har...
SJU!!! det var över 1,5 timmes väntan.. så det var bara att slänga ner sig på soffan och efter en halvtimme så somnade jag.
Vaknade precis innan sköterskan kom för att be oss följa med då slangen skulle dras ut..
Sen var det att bege sig hem och väl hemma så hade Emma och Vewe lagat middag till mig, köpt en varm&kall och satt på bra låtar på spotify, glad jag blev!
Dom var pigga på utgång men jisses vad trött jag var, en kvart efter att jag hade ätit höll jag på att somna men Emma sa att jag måste följa med ut så jag hade inget val.. Det var ju inte så att jag tveka pga pengabrist, nejnej Emma skulle betala men jag var trööööötttt...
Men vi drog in i alla fall, gick till The Corner först för att hälsa på Emmas kusin och hans gäng, då kom även Cj som jag drog med bort till Mårtensson.
Men han ville inte följa med in och jag hade verkligen ingen lust så vi stod bredvid kön istället och pratade tills Emma och resten var framme och dom drog in mig i kön igen för att det var dags att gå in, så Cj gick hem..

Inte för att det var kul där inne, mycket folk men har varit mycket fler andra gånger så efter 45 min gick vi ut för att bara göra nåt annat och där träffa vi på Martin där ute så vi pratade med honom i en halvtimme för att sen gå in igen och vara där inne i tio minuter för att sen åka hem.
Marcus var snäll och körde oss hem och till skillnad från puckot i måndags så körde han väldigt safe! :D

Ikväll är det fiesta på Leffes i Tylösand och Mix Megapol ska ha någon sångtävling där och Fame ska ha uppträde, många ska dit men gaah, jag pallar inte. Jag vill väldigt gärna, Cj ska dit och ville att jag också skulle dit men jag är dödstrött så blir hemmakväll ikväll på hög nivå med sängdags klockan halv tio!! :P
Han blev besviken, sa att man bara är ung en gång.. har han delvis rätt i men jag är ung imon med, och till helgen också då det blir partaj med brorsan :D hihi!!

Och det jag menar med sommardag.. haha ta det baklänges, det ÖSER ner regn och har gjort i snart två timmar.. härlig sommar!
Nu - back to work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0