Nyopererad och hemma

Ja som nu flesta vet så satt jag på akuten med Emma och Andreas i måndags mellan 21-03 och sen på tisdagen åkte jag och mamma in så vi var där halv tolv.
Vid tre tiden sa dom att jag skulle bli inlagd då dom inte med säkerhet visste vad det var för fel på min mage.
Dom gissade på urinvägsinfektion som hade gått upp i njuren eller att det var blindtarmen.
Men dom ville inte släppa hem mig då jag dels hade ont och dom inte visste vad det var.
Då det var platsbrist på sjukhuset så fick jag ligga inne på AVA (akutvårdsavdelningen).
Där fick jag några snälla och roliga sjuksköterskor minsann!

Blev en hel del blodprov och då mina blodkärl inte är så synliga så var det jobbigt för dom att ta då dom fick leta länge och när dom väl stack nålen i mig så spack blodkärlet så jag har en hel del små blåmärke efter alla nålar.
Äta var inget snack om, jag hade min dropp och för att roa mig så hade jag tvn, men även alla sjuksköterskor som kom med jämna mellanrum för att se hur jag hade det.
Mamma körde hem vid halv tio och jag somnade rätt snabbt efter det.

Onsdagsmorgon kom dom och sa att det blir ingen mat idag heller, utan dropp med sockerupplösning, gottgott.
Sen blev det en hel del nya blodprov och mamma kom in igen.
Framåt eftermiddagen kom beskedet fram att dom skulle göra en titthålsoperation genom naveln på mig för att se om dom ser något fel på blindtarmen där eftersom det inte visades något på mina röntgen bilder.
Vid femtiden kom en sköterska med nya kläder och handduk till mig och bad mig hoppa in i duschen och skrubba mig med deras superstaka tvål och så skulle dom bädda rent under tiden jag duschade.
Sen halv sju var det dags att åka upp till operation.
Dom berättade igen att dom skulle göra titthål men att det antagligen skulle sluta med att blindarmen åkte ut i vilket fall som helst.

Vaknade på uppvakan vid tio och hade förjävla ont!! Vilken smärta!!
Tittade på min mage och jag hade TRE hål!
Ett i naveln och två små under som dom hade gjort till sina verktyg för att dra ut blindtarmen genom naveln så jag slapp det stora ärret tack och lov.
Vid 00 åkte jag upp till kirurgavdelningen och sov fram till sex på morgonen då dom kom in för att se hur jag hade det.
MER MORFIN!!
Halv elva kom mamma och sen kom farmor, Ammi och pappa vid halv tolv tiden då jag även fick gå och äta min mat.
Klockan fem kom Michelle och vid sex bestämde jag mig för att nu räcker det, nu vill jag hem.
Så kvart i sju var jag och Michelle ute vid bilen och nu är jag hemma.

Ska ta en dusch nu hade jag tänkt och sen sova en stund..
Har fortfarande lite ont i magen men det får va.. Dom sa att om det gör riktigt ont i magen igen så skulle jag komma in på direkten, samma sak gällde om ärren började blöda eller spricka.

Mår lite illamående nu så måste röra på mig lite känner jag!
Så mot duschen, får bara hoppas att jag inte trillar ihop då mina ben inte är att lita på till 100%.. men det märker vi! :)

Ciao

Kommentarer
Postat av: Nadja

Men lilla gumman, stackars dig :-(

2009-08-06 @ 22:11:54
URL: http://nadjablogg.blogspot.com
Postat av: Emilia

Men hjälp, stackars lilla sötnos då!

2009-08-07 @ 21:50:43
URL: http://emiliaper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0