Spontan resa

Yes, det blev ju det i fredags.
Planeringen var att gå på bio med Cicci efter jobbet men hon hade krångel på jobbet och saker som drog ut på tiden så vi skickade över bion till nästa vecka, så jag fick tänka ut nåt annat att göra under helgen.

Men kom inte så långt då Sanna skrev och frågade när jag skulle komma till dalarna, men då mamma kommer nu den 30e så kan ju inte jag komma till avslutningsfesten den helgen, då blev hon ledsen och frågade när vi skulle träffas, så jag började smålura inne på Sj.se och kolla efter tågtider och hittade billig resa vid sextiden, vilket innebar att jag frågade chefen om jag fick sluta vid tre för att hinna med allt.
Sanna sa att det skulle vara maskerad på kvällen och temat var att man skulle vara något som började på S och hon hade en roll åt mig redan, vilket var Mel B från Spice Girls.
Chefens krav över att jag skulle få sluta tidigt var att jag skulle ta många kort som senare skulle hamna på hemsidan, beskrivning av personalen och företagets nya idéer hahaha.

Jag åkte hem vid tre, var hemma kvart över fyra och började packa, åt middag sen körde Pia mig till tåget halv fem.
Väl framme i Orsa hann jag bara in genom dörren och hänga av mig sen kom mina medlemmar från Spice Girls och jag letade fram min peruk och min kroppsfärg. Vid elva var vi klara och gick ner till lokalen och festade loss med vår Girl Power, ja, vickan hade med sig david beckham också ju haha.
Bilder kommer upp senare, lovar jag!

Lördag blev att gå upp sent.
Sanna kom vid fyratiden och vi gick till Sandra för att hämta Sannas saker, sen till Amore för att hon ville ha pizza och vi inhandlade mycket godis, chips och läsk, och när kvällen närmade sig så tittade vi på eurovision och dissade och hissade hej vilt.
Väldigt roligt hade vi faktiskt!
När jag precis hade somnat vid ett-tiden så ringde Balaz och skulle vara rolig, vi pratade på i en halvtimme eller timme, kommer inte ihåg, lite om kärringen som hade kört in i hans bil och sen lite om i sommar osv. Väldigt roligt hade vi i alla fall.

Idag så gick jag upp vid halv elva, tog en snabbdusch och sen hämtade jag yoggipaketet i kylen, började dricka ur den, gick ut på balkongen och där nere stod Sanna.
OOh Julia, varför så långt ifrån mig.
haha sen blev jag Rapunzel som skulle släppa ner mitt hår men det kom inte så mycket längre än till mina axlar haha, så hon fick gå upp för trappan istället :P
Vi chattrade på och sen körde hon mig till tåget. Tråkigt att lämna henne men vi ska ses i sommar, är ett måste!

Sen på tåget så var det en dam som satt mitt emot som hade skräck för att byta tåg på Sthlm central och sa till hon som ville se biljetterna att hon vill ha hjälp med att hitta och stackaren va nära på att få tårar i ögonen av bara tanken på att gå vilse, så jag erbjöd mig att hjälpa henne, så väl framme så var det bara att leda henne till rätt spår och hon blev så glad, kallade mig ängel och kramade om mig.
Hihi, så dagens goda gjärning är gjord!

Men nu är jag så mätt efter maten så jag ska kasta mig på soffan!

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Micca

taaaaaaaaaaackkk ;D

2008-05-25 @ 21:08:55
URL: http://miccii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0