SCoTT

Rektor Micke kom och hälsade på idag för att se ifall allting var okej och om det funkade bra, vad jag har lärt mig och vad chefen hade att säga osv.
Gick tipptopp och chefen var nöjd med mig sa han, bara att det fanns ju dock inte så mycket att göra just nu..
Sen frågade jag Micke lite ang, anmälningar till skolan nu till hösten.
Han sa att det var lite klent till vår utbildning tyvärr, var 15 ansökningar just nu och han hade sett att han fått 3 extra idag, men sen får vi räkna med att några kommer ändå tacka nej.
SÅ, jag tänkte göra lite reklam för skolan, för även om den ligger i Orsa så är det en jävligt bra skola!
Kanon lärare, bra skola, tre toppen-utbildningar som skiljer sig från alla andra.
Vet att den jag går, reseproducent, finns liknande i Båstad men jag har pratat med några från den skolan och de tyckte att vi hade det lite bättre då deras utbildning var väldigt mycket fokuserad på att bli guider medan vi har lite mer brett plus att vi hade mer kontakter och lättare att få jobb då vi praktiserar och skapar nya kontakter till skolan.
Vi har även en studieresa till Kina på 10-14 dagar, väldigt spännande, den utbildningen jag går åker även till Göteborgsmässan och så är vi med där i varsit stånd och jobbar, skitkul var det faktiskt!, kan praktisera både i sverige och utomlands vilket gäller alla tre utbildningarna.
De andra utbildningar är inriktade på spa&hälsa, och en inom skidområdet då de gör utbildningsresa till Italien.

Sen tänker man att hallao, va ska man göra i Orsa? Mitt ute i ingemansland?
Joo, vi har faktiskt en hel del. Vi har Campus, det gröna huset där de flesta bor, där har vi ett vattenhopp för de som vill glida ner med skidorna ner i vattnet, har en klättervägg vid sidan av hoppet, har en badtunna, vi har sand volleyboll plan, grillplats, kanon bra hoppmatta.
Sen borta vid sturegatan, även kallad stureplan så finns det plats för grill där också och sen nära till stranden och till bowlinghallen.
Vi har en lokal i gröna huset där det finns biljard, där vi har våra fester med discokulan och där finns även en liten härlig biosalong som vi använder.
Vi har nära till sälen, brukar åka dit om helger eller lediga dagar och glida i backen eller bara dit under kvällen för att festa på HC. Har nära till Borlänge då man kan gå och roa sig inne på kupolen, vi har Rättvik med långbryggan och alla dessa marknader och classic car week och alla andra möjliga roliga tillställningar de har, Björnparken i Orsa är värt ett besök, vi gjorde studiebesök med skolan där, har grönklitt som ligger vid sidan om björnparken där det finns tillgång till skidåkning och längdspår.
Mora ligger bara 1,6km från Orsa, har även nära till vasaloppet då det är, har man inte sett det så är det värt att se faktiskt, och sen finns där en underbar glassbar med italiensk glass och sen Wasastugan och Lilla Krogen såklart, och sen nu när sommaren kommer in på året så finns det ju alla dessa raggarbilar som kommer fram haha.

image43
Volleyboll planen

image44
Stranden (i september)

image45
Vattenhoppet + klätterväggen

image46
Hoppmattan

image47
Nära till Sälen

Så gå in på skolans hemsida, www.orsa.se/scott och läs om utbildningarna, gärna om den jag går, Reseproducent.
Och om du skriver att jag rekryterat dig så vinner man en hemlig resa! ;)
Visst låter det lockande?! :D

Men nu ska jag jobba vidare, sen ska jag försöka komma ihåg vad frisören hette som jag såg i tidningen idag. Ska nämligen färga tillbaka till min vanliga hårfärg, trött på att vara blond nu hehe.
Tjingelingan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0