Annorlunda helg

Har inte haft tid att skriva på hela helgen eftersom jag har haft fullt upp.
Marika och Magnus kom till Jonas i torsdagskväll så på fredagen träffade jag alla tre vid ett tiden i stan, gick på "Smaka på Stockholm" och åt lite och vimlade runt på stan och tittade på när alla firade nationaldagen,
sen vid sextiden kom Sanna så jag lämnade min vänner för att möta upp henne. Vi vimsade runt ett tag tills vi kom fram till centralen och mötte upp hennes föräldrar. Sen gick vi alla och åt och tittade på allt roligt folk, men sen blev klockan mycket och vi skildes åt.
Lördagen åkte jag in till stan för att möta upp Jonas och Magnus vid tre tiden, vi åkte vidare till söder och mötte upp Marika och hennes mamma, satte oss vid vattnet och fikade och hade mys.
Sen sa vi hej då till Marikas mamma och åkte hem för att grilla bananskit, (bananer i folie med chokladbitar i) Kanongott som vanligt hehe och sen tittade vi på fotbollen och gick å la oss runt ett halv två tiden.
Vid tiotiden åkte vi alla in till stan, magnus skulle träffa en kompis så jag följde med Jonas och Marika då Jonas skulle tatuera sig och det blev jäkligt snyggt.
Sen skulle de till Jonas föräldrar och jag mötte upp Magnus för vi skulle möta upp Cicci som skulle komma vid tre.
Vi stack ut till skärgården dör vi blev attackerade av en sorts fågel som fanns på hela ön och alla hade de ungar med, och sen anföll fiskmåsarna med så man fick ducka när de kom om man inte ville bli klöst i huvudet.
Men vi hittade ett ställe att ligga på till slut bland stenarna, riktigt mysigt och där låg vi i 1,5 timme med vår picknick.
Sen fick jag för mig att jag skulle ner och känna på vattnet och hoppade runt bland stenarna längs vattnet för att hitta ett bra ställe då jag halkade och landade med högra sidan av revbenen på stenen och skrapade upp högra knät medan min vänsterfot hade fastnat under en sten.
Jag försökte dra upp foten men det gick inte, och jag kunde inte lyfta på stenen själv så jag vände mig mot Magnus och Cicci och sa att jag hade fastnat medan dom bara viftade på händerna, jag försökte dra i foten igen men inget hände så jag skrek åt dom nästa gång att jag hade fastnat och Magnus kom sakta gående och när han kom fram sa han; Men Wiky! Du sitter ju fast!
Eh ja? Så han fick försöka lyfta stenen så gott han kunde, vilket inte var så lätt men han lyckades efter ett tag och foten kom fram men den såg inte ut som en fot längre.
Ådran såg ut att sprängas vilken sekund som helst och jag hade ett hack in i foten, kunde lägga en golfboll där typ och jag hade lite svårt att röra på tårna.
Men tillbaka till filten kom jag då Magnus och Cicci sa att nästa gång nåt sånt allvarligt händer så kan jag väl i alla fall låta allvarligt när jag ropar att jag sitter fast och inte helt lugnt eftersom de inte trodde att det var så allvarligt. Haha jaja okej då. Sen gick vi tillbaka till båten och alla åkte hem.
Idag är jag väldigt mör. Förskyld som fan och ont i kroppen och i foten och i huvudet också naturligtvis. Men tack och lov så är det bara fram till på fredag sen åker jag HEEEM !!! :D
Men nu kommer lite bilder från skärgården:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0