Jippiekajej

Aldrig att vi vill hem igen! :D
Michelle, du far klara dig nagra dagar till utan att snacka skit med nagon om kvallarna hehe.
Vadret ar enormt varmt, svettas mer an i en brinnande bastu. Alltsa, vi smalter..

Jag och mamma har hyrt en moped, och da korde vi upp pa ett berg for att titta pa Big Buddah, och han var stor kan ni tro, 45m hog!
Otrolig utsikt fick man ocksa pa kopet, men att kora moped har i thailand e minsann inte latt.
Jag har redan trillat en gang.. mitt i vagen, men jag klarade mig! Inte en skrama!

Sen har vi varit med Kristoffer och hans dykfirma ute pa en o for att dyka, jag gjorde ett Discovery dive, som innebar tva dyk for att bara testa pa. Sag en massa fina fiska, Nemo och hans kompis Gill och aven Doris haha.
Koraller, angelfish, Triggerfish, m.m

Norska Daniel sitter och berattar allt jag behover veta innan jag ska ner pa botten, Kristoffer sitter med for att se till sa jag verkligen fattar allt.. sen var det bara att borja dyka!


Dom blev lite radda nar dom sag oss komma simmande... stackarna.


Nemo och Gill sag vi ocksa dar nere bland korallerna..


Sag en sadan har fisk ocksa.


Sen hyrde jag och mamma varsin moped och korde runt med.


Vi korde ner till sydspetsen av thailand.



Dit upp ska vi kora!


45m hog Buddha, gjord av mosaikplattor.


Buddha nummer tva, i guld


I onsdags blev det elefantridning, och var elefant heter, Stora Agget..
Eh, inte for att han ar ett agg.. men okej, huvudet var lite aggigt. Han var 60 ar gammal.


En del av stigen vi promenerade igenom.


Vi red fram till ett vattenfall, tittade pa det for att sen rida tillbaka...


Pa vag tillbaka satt jag framme vid huvudet, mindre guppigt och gungigt.


Efter turen blev elefanterna lite svettiga sa dom fick duscha av sig.


Efter det blev det 1,5 timmes kanotakning med egen privat paddlare.



Igar kvall akte Kristoffer over till Malaysia for att fixa sitt visum sa han kommer tillbaka pa lordag morgon, sa jag och mamma far klara oss sjalva fram till dess.
Sen aker vi over till Phi Phi pa sondag, och gissa vad som hander pa mandag?!!!

Ha det finemangen!
Puss och kram fran oss har nere i V A R M E N !
 Haaa   haaaaa

Kommentarer
Postat av: Nadja

Fy, jag är såååååå avundsjuk

2008-12-18 @ 10:31:14
URL: http://nadjablogg.blogspot.com/
Postat av: Michelle

Öhööö... Jag vill med!! :(

2008-12-18 @ 11:06:57
Postat av: Wiky

Till Michelle:

Öhööö - vad e det for ord??? hahaha

2008-12-20 @ 13:43:04
Postat av: Micca

så fiiiina kortisar hihi

2008-12-25 @ 11:13:16
URL: http://miccii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0