Turkar på språng..

Yepp, det är skolprojektet just nu haha.
Läraren som vi har just nu i paketering och pruduktutvekling har bott i Turkiet i tolv år så han är typ expert på det området.
Sen är det som så att det är ett företag som heter Visit Orsa som är i samma byggnad som skolan är i, som vill ha vår hjälp med att paketera ihop en resa som lockar turister till Orsa, och då har vi valt just Turkiet eftersom han är så bra på dom.

Vi delade in oss i fyra olika grupper och man fick välja när man ville på hela året och min grupp valde vintern. Resan ska vara för minst 20personer, och vara i minst 7nätter.
Så vi började med att dom landar i Stockholm, åker till Uppsala och får en lite guidad tur där, sover där en natt för att sedan bege sig upp hit där dom får testa på att åka skidor, åka hundspann, pimpla, åka långfärdsskidor, after ski och massa massa mer.
Men det som är mest roligt är att när vi har presenterat de här fyra alternativen och Kerstin eller vad hon nu heter tycker att det låter bra så ska hon publicera in det i sitt företag och hur kul är inte det?!
Det känns mer på riktigt nu att sätta ihop en resa eftersom ett företag har anlitat vår klass för hjälp.. Såå kul !!
Så nu är man ännu mera noga med att vara exakt med tider och boende och allt det där.. hehe

Fick ett sms av Jocke imorse.. var inte alls beredd på det, har inte fått sms av honom på typ tre veckor.. men jag svarade på det efter en kvart typ men har fortfarande inte fått svar tillbaka.. :S
Helt konstigt.. men jag vet inte heller om jag vill ha svar tillbaka, eller jo, ett visst svar men det vet jag att det kommer jag inte få så då kvittar det.. Känns sjukt att det inte har släppt än, att det kan hålla i så länge.. =/
Men jag börjar tro att jag saknar nog en del av honom som inte riktigt finns, en som jag har ritat upp i huvudet själv.. Kan ju vara så faktiskt.. Men just därför jag vill träffa honom för att bevisa för mig själv att den delen inte finns. Men det lär ju inte hända då han är tillsammans med den där som var så lätt att vinna..
Bara för att man inte kan fälla mig på en vecka.. doh

Väntar även på svar från Kristoffer då jag skickade ett brev till honom som jag har tänkt skicka till pappa.. men ville att Kristoffer skulle läsa det först och säga vad han tycker, men han hör ju inte av sig den token.. Får väl försöka ringa honom och se om han svarar..

Ska förmodligen hem i helgen, jag hoppas på det. Frida ska antagligen ner så då åker jag med henne ner och tar tåget vidare från Gbg. Men jag vill sååå gärna hem, har redan fått hemlängtan.. =/
Plus att på söndagen så händer det en stor grej som jag känner att jag måste vara med på för min egen skull, även om det kommer vara tungt och jobbigt och känslomässigt men jag måste..

Men nu kom Cicci hem från gymmet så nu ska vi äääta!
Magen har kurrat nu i lite mer än en timme hehe.

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0