Bonnagaur

Ja, jag var ju på vårdcentralen igårförmiddag. Nu går jag på penicillin för första gången i mitt liv på grund av urinvägsinfektion för fösta gången i mitt liv.. men men, bara ta tabletterna i fem dagar sen är det över. Så nu har jag testat på det med.

Igår åkte jag, mamma och Nicole till mammas morbror och hälsade på, varken jag eller mamma har varit där på länge och vi tänkte att Nicole skulle få se djuren, fåren, lammen och hästarna och hunden.
Jag var förberedd på nya hästar och nya hundar.. men tji fick jag.
- Va? Lever den ännu???, var vad jag sa i chock när jag såg hunden Zenta komma joggande mot oss när vi körde upp på gården. För att vara 12år var hon ändå pigg och glad. Sist jag såg henne var hon bara 4år.. 
- Men herregud, hur gammal är inte du då?! Du har ju för fasen varit i liv sen jag var pytteliten!, sa jag när jag såg hästen Flora. Hon är inne på sitt 20e år.. Så har fanken varit i mitt liv sen jag var 4bast. Snacka om bekvämt att se henne! Hon hade några gråa fläckar i huvudet som antydde hennes gamla ålder, men hon är ju så underbar ändå!
Men sen var faktiskt häst nummer två en ny häst, Gudmun. Han hade vi aldrig sett innan så var kul att se en ny häst i hagen bakom huset. :)

Var riktigt roligt att hälsa på dom igen och dom hade även ringt dit moster Marie så fick tramsa lite med henne också! HÄRLIGT!
Ibland saknar jag mitt skåneliv riktigt mycket.. Att bara kunna och åka för att ta en fika med släktingarna utan att det ska behöva ta 1,5 timmes körtid..



Vi var hemma igen vid halv sju och jag körde direkt in till Halmstad efter att ha lämnat av mamma där hemma, för klockan sju skulle jag möta upp Frida på Hemmakväll.
Vi hyrde The Box och sen gav vi oss hem till mig för att se denna film som var en stor besvikelse.
Den började riktigt bra men sen spårade den ur och blev töntig och helt förvirrande.. Helt cpfilm.
Men vi hade det i alla fall trevligt och snacka om allt möjligt skit :)

Ikväll kommer Andreas hit och vi ska titta på 2012 som han så snällt har brännt ut så jag ska få se den :)
Så nu ska jag städa färdigt!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Mamsen

ja, det var riktigt kul..fina bilder det blev gumman

2010-03-22 @ 12:11:25
URL: http://blixtensliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0