Underbart

Mamma kom i fredags vid fem-tiden. Så glad jag blev av att se henne!! :)
Hon ville såklart gå på stan lite så vi gjorde det, i vimlet bland folk och studenter hehe.
Gick in på H&M då hon köpte en klänning, jättefin!
Sen åkte vi hem till Pia och Ingemar då maten var klar och det var sååå gott!! Något indiskt var det.
Babblade på och Pia och mamma drack vin så dom hade ju roligt efter ett tag hehe.
Fick ta på mig klänningen och skorna då de ville se hur det såg ut och dom tyckte jag var jääättefin!

På lördagen åkte jag ifrån dom vid ett tiden då tåget gick vid två.
Väl framme vid halv sex var Magnus där och hämtade upp mig, körde hem som en tok och var framme två minuter innan han skulle vara med på skolfotograferingen haha.
Jag gick lugnt och sansat upp i min lägenhet och började gör mig iordning, hämtade Marika vid halv åtta och åkte hem till henne.
Gjorde frisyren på henne och sen kom Anna och vi begav oss till Grönklitt där alla var.
Väl framme så såg jag Sanna stå och bläddra i kareoke pärmen, gick fram bakom henne och pekade på en låt då hon vände sig om för att säga nej men blev så chockad av att se mig så hon bara skrek och kramade om mig hahaha. Sen gick hon och slog på magnus hela kvällen då han visste att jag skulle komma och inte hon haha och Camilla blev lika överraskad då hon av ren reflex gav mig en smäll i skallen haha. Men jaja, va har man inte kompisar till om man inte får sig en däng då och då haha.
Var fler som blev glada över att se mig där och chockade över att jag hade klänning och tyckte jag var JÄTTEFIN!  :) haha va ju bra det.
Blev kareoke och limbo och massa dans och skratt kvällen ut.

Söndag blev att jag gick till Marika vid elva, Annica kom också när vi låg i gräset och solade och göttade oss, sen kom Magnus och Simon och vi begav oss hem mot mig för att spela beachvolleyboll och glassa i solen ännu mer.
Men tiden kom då jag skulle med tåget, men fy helvete vilken resa.
Efter tredje stationen började tåget krångla så vi stod stilla i 30min då vi missade tåget vi skulle byta till i Borlänge, sen 2min innan vi var inne på borlänge station så fick tåget krångel igen så där stod vi stilla i 30min så vi missade nästa tåg, väl framme i borlänge så skulle nästa gå om en timme men de visste inte om vi skulle få plats eller inte, och de skulle se efter buss. total kaos var det, men när tåget kom så hoppade jag in i 1a klass vagnen, och där satt jag fram till sthlm, bara att AC fanns inte så man höll på att dööööö.
På centralen så missade jag pendeltåget precis så fick vänta i 40minuter på nästa, ringde upp mamma för att se hur långt hon hade kommit, sen ringde jag och pratade med Michel..
Väl på pendeltåget så säger de att det hänt en olycka på spåret mellan rotebro och märsta så alla var tvugna att hoppa av på rotebro station och ta buss till väsby station.
Fullt med folk i bussen och varmt som fan, och väl framme på väsby station så missade jag bussen med 2minuter och nästa gick efter en TIMME!!
Så jag ringde upp Pia men dom hade druckit till maten men Ingemars syster kom och hämtade mig.

Idag så var jag i tid, var till och med tidig, men så hände det, väl på centralen så var vi tvugna att byta tåg då det hade hänt något IGEN!!!
Så där stod vi, alla irriterade.. Men nytt tåg kom ganska snabbt så jag blev bara 10 minuter sen idag.

Fy fasen va jag hatar tåg just nu!!!
Ska med Cicci till Kista galleria för att leta efter studentpresent efter jobbet med.. får se hur långt vi kommer. suck..

Jaja, nu ska jag jobba vidare, sen ikväll så kommer det upp bilder från avslutningsfesten igår! :)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0