Mora - Sveriges kallaste stad just nu

Känns skitbra... eller inte!
Vi började klockan åtta imorse med att åka till Mora för att påbörja att bygga upp grunden till Vasaloppstältet.
Jag hade mitt underställ, leggins, mjukbyxor och termobyxor, ett par strumpor och raggisar, ett linne, två tunna tröjor och en tjocktröja och jacka, två mössor, ett par tunna vantar och ett pack tjocka och en halsduk..
De första 6 timmarna höll man sig varm för man jobbade på som fan... Men sen stod man stilla lite mera efter det och då började man kallsvettas och bli kall.. Mina tår försvann lite då och då och fingrarna frös till...

Började med att lägga grunden till golvet, och sen trägolvet över...


Sen slutade jag att hjälpa till att lägga golv då ena killen ville att jag, Ivo och Camilla skulle bygga vägg.. så den väggen i bakgrunden har vi gjort, kan säga att den glasväggen vad ASJOBBIG och tung !!


Sen var det bara att fortsätta bygga vägg på andra sidan också..


Såhär mycket har vi gjort hittills..


Och har ungefär lika mycket kvar.... jippie.


Kan säga att jag är helt slut, vi jobbade i tolv timmar idag.
Har träningsvärk i armarna som fasen. Imorgon är det från 16-20 som gäller men jag ska inte jobba då jag ska besikta bilen.. sköööönt :)
Men sen tyvärr så blir det 12timmars jobb på torsdag istället.. ser inte fram emot det.
Men det blir fina pengar i klasskassan i alla fall hihi.

Nu ska jag sova i alla fall.. Skolarbetet till imon är redan fixat, prima!
Natti natti

Kommentarer
Postat av: blixtmamsen

Du e duktig du :) nu får du både hjärnmuskler och armmuskler. Synd att ni ska frysa bara. KRAM

2009-02-04 @ 10:03:46
Postat av: Maaalin

Usch, är de sånna tält du pratar om? sånna byggde vi också upp på laholmsmässan för några år sen, dom är inte att leka med! skit jobbiga!

2009-02-15 @ 00:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0