Lördag och jag är sjuk

Igår var det en underbar dag!
Tog tåger kvart över elva på förmiddagen till Helsingborg för att träffa Frida.
Var helt underbart att träffa henne igen och gissa om vi hade mycket att prata om!
Vi gick och satte oss på ett café/lunch ställe som jag bara älskar i Helsingborg men aldrig kommer ihåg vad det heter, beställde käk och satt där i säkert två timmar.
Sen gick vi runt i stan och kollade affärer och fortsatte prata om allt!
Vid fem-tiden tog vi tågen hemmåt, och på tåget hem var det en tjej nära mig som pratade i telefon och efter ett tag utbrast hon i stor glädje med glittrande ögon om överraskningen om att hon skulle bli moster. Sååå glad hon blev! :) Härligt!

Mamma och Nicole kom och hämtade upp mig på stationen, sen körde vi till Maxi och sen hem för att äta.
Jag var hemma hos Emma vid kvart i åtta, vi käkade och tittade även på Idol, sen efter det körde vi bort till Hotell Freden då LaputaLive skulle spela. Inte något favoritband till mig men Emma känner dom och dom är faktiskt rätt roliga att se på :)
Men vid halv tolv åkte vi hem då jag höll på att somna där jag stod och Emma skulle jobba tidigt idag.

Idag vaknade jag vid kvart i nio, helt jävla täppt i näsan, värre än igår och jag både frös och svettades. Så efter frukost blev det 3 timmars sömn igen, sen vaknade jag av att Nicole ropade där hon hade vaknat efter sin förmiddagssömn. Blev att vi alla tre åkte till Eurostop för att hitta klänning till mamma som hon kunde ha på sig ikväll, när vi stod vid rödljusen precis innan säger mamma att hon tror det är någon som känner mig i bilen bakom för dom vinkar som tokar, och när jag vänder mig om så är det Emma och hennes mamma, haha!

Mamma hittade en ascool klänning, den ska jag minsann låna någon gång! :)
Sen hittade jag också lite smått och gott och Nicole hittade allt hon såg typ.. men snacka om låång underläpp och stora ögon när vi hade varit i affärerna ett tag och hon hade hittat ett halsband som hon ville ha och inte fick, hon höll det länge och tittade på både mig och mamma med stora valpögon, men icke!
Sen drog mamma iväg till festen hon skulle till, Emma och Sofia är i stan och festar som jag fick följa med på, Carro är också och festar vilket jag också var inbjuden till.. Men neeej, Wiky är grymt förkyld och passar Nicole.. Jippie.
Ta det nu inte fel att jag är sur över att passa Nicole, jag sa redan förra veckan att jag kunde, men ifall jag var frisk idag så hade vi faktiskt kunnat lämna över Nicole hos Emelies mamma.. meeen jag skulle naturligtvis vara sjuk, glad som en lärka över det.. not!

Nu sover lillan, jag har precis tittat på en film, försöker överleva med den lilla andningen jag kan göra med näsan.. Ska sätta på en film till men tror jag kommer somna till den.. =/

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0