Debatt

Har tittat på ett inslag från Debatt på SVT, handlade om programmet 'Ett fall för Louise' där en 9årig pojke berättat inför hela sverige hur han vantrivs med sin pappa som alltid är arg.
Att utsätta honom inför en miljon tittare om hur han mår dåligt osv, att en kvinna som inte träffat honom sitter och dömer honom inför hans föräldrar att han kommer bli sämre med åren ifall detta fortsätter och sen anmäler familjen till socialen men de fortsätter sända programmet.. det är absurt!

Och senare handlar det om bloggare som lägger ut bilder på deras barn, lägger ut allt för privata delar om sitt famlijeliv och barnen, har dom blivit frågade att bli blottade sådär?
Jag tappade verkligen sugen på att blogga, för det har gått för långt nu...
Jag tycker att det är mest för att få uppmärksamhet nu för tiden att blogga, om att vilja synas, att göra sig dummare än vad man egentligen är bara för att vilja hamna på topplistan..
Att göra reklam på tv om att man ska se följa deras blogg?
Blir bara så trött..
Där fanns med några kända bloggare som satt och diskuterade ur deras synvinkel i detta program.. Och där var även med några psykologer, programledare och en från programmet 'Ensam mamma söker' för att diskutera detta.. Att utsätta sina barn för media när dom inte riktigt förstår sammanhanget med att det klipps och läggs ihop lite hur media vill enbart för att göra bra tv.. det gör ju inte mer än skada för barnen.. dom är ju för fan bara barn!
Och att lägga ut sitt privatliv i detalj på bloggen.. är det verkligen sunt?


Ni kan se på avsnittet här:
http://svtplay.se/v/1759998/debatt/del_12_av_18_torsdag


Jag känner bara just nu att det har hänt en massa roliga och konstiga saker här hemma just nu som jag gärna vill skrika ut så alla vet vad som händer, men nej tack.
Jag kommer inte blogga på ett tag nu, tappade verkligen suger efter att se detta program.. detta hjälper inte mig, kan lika gärna skaffa en dagbok och ha här hemma och skriva ner exakt hur jag tycker och känner utan att veta att det finns en massa okända människor som läser om mina tankar.

Nu får det vara nog!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Herregud !! blev du vuxen precis idag ,,,väl talat min gullunge

2009-11-10 @ 13:49:51
Postat av: Micca & Lion

Håller med dig, till viss del, jag kan ju säga att för min egen del bloggar jag för att jag behöver skriva av mig, dela med mig med mina vänner av vårt liv och för att till viss del stötta mig själv i min demens. Hade jag skrivit på papper hade jag nog inte kunnat läsa det själv eftersom jag skriver som en gud, not. Men storbloggare som hänger ut sina barn .... jag hade aldrig gjort det, men alla är vi olika.

Puss på dig

2009-11-10 @ 17:12:18
URL: http://miccii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0