Fantastico!

Andra dagen på praktiken idag och det kom två nya små praktikanter idag som går i åttonde klass.
Sofia tyckte inte det var så uppskattat, hon tycker det ger mer nytta med mig som är 22bast och kan göra egna initiativ, plus att hon är redan väldigt nöjd med mig ;)
Likadant säger dom andra som var med i samtalet, så alla sa till mig att jag skulle känna mig speciell för dom var nöjda med mig och dom tyckte det var roligare med en lite äldre än en liten fjortis som sprang efter som en svans mest.

Dagen började som igår, tog fram kaffe dit det skulle, fixade till Richard Sjöbergs loge, väntade tills publiken kom, såg till så att dom tog rätt trappa upp till studion, plocka undan mattorna som vi lagt på glasgolvet som skyddar mot mindre skador.
Sen hann jag inte göra mer då högsta chefen Lusse, hon som varit i Laholm under inspelning av postkodsmiljonören då mamma hjälpte henne.
Lusse kom och tog tag i mig och frågade om jag hade varit och sett hur det fungerade i kontrollrummet vilket jag inte hade.
Hon tog upp mig dit, sa till dom som var där inne att jag skulle vara där idag, att jag skulle se hur allt fungerade för hon stod i stor skuld till min mamma som hade hjälpt henne så mycket.
Så jag ska väl säga tack till mamma för hon hjälpte till så mycket för Lusse är noga med att jag får se hur allt fungerar!

Väldigt intressant att vara i kontrollrummet faktiskt, höra allt baksnack, det som man annars aldrig hör hehe.
Här är kontrollrummet:


Sen efter jobbet idag som gick oerhört fort, slutade tidigt idag så gick alla som ville på bio.
Vi var 20pers som gick och tittade på Slumdog Millionare.
Riktigt bra film, och den handla ju om en kille som är med i programmet; Vem vill bli miljonär ;)
Så efter bion så sa jag till Richard att han fick ju en del tips där om hur han ska vara som programledare hehe.
Ni som inte sett den...   Se den!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Det var ju den filmen jag sa att jag ville se!! ;P Tur att du har det bra där uppe. Går det bra med din rummsgranne!? Pratat nått me killarna under?? Pussen på dig

2009-03-11 @ 12:06:34
Postat av: Wiky

Hehe ja den filmen var riktigt bra! Richard fick några bra knep där ;) Fast han använde dom inte alls idag.. :O Lite besviken faktiskt haha. Min rumsgranne har jag inte sett sen då vi såg henne gå ut genom dörren haha, social hon :) Och grabbarna under har jag inte heller sett till, men jag hörde dom igår minsann! Nu ska jag snart till stan och träffa Feliz! :D Puss o kram

2009-03-11 @ 15:13:41
Postat av: Blixtmamsen

Ja, Lusse var en väldigt trevlig tjej, hon har skinn på näsan minsann och ödmjuk på samma gång. Det är jättekul med kontakter av olika slag. Ha så kul gumman.

2009-03-11 @ 15:53:29
URL: http://blixtensliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0