Tiden i Yangshou

Det var inte Gulin vi skulle aka till som jag skrev, jag blandar ihop dagarna.
Vi akte till Dazhai dar vi vandrade en lang lang lang lang lang lang vag upp i trappor upp for risterasserna till hotellet som lag pa toppen av berget saklart..
En 45 minuters vandring uppat, kan saga att nar jag var uppe sa fanns det inte mycket luft eller kraft kvar i mig.
Mina ben darrade som satan, fast inte lika mycket som dom gjorde nar vi gick pa muren, men jag har en kansla av att det inte ar sista gangen jag kommer kanna hur benen darrar i denna resa??

Men vackert var det att bo dar uppe och se ut over risterasserna, helt fantastiskt, sen dagen efter var det att vandra nerat.
Vissa gick den 2 timmars rundan med att ga upp pa ett annat berg och sen ga ner darifran, sen var det en annan grupp som skulle ga ner den vagen vi kom fran men den gruppen jag gick var att vi skulle ga i 1,5 timme nerfor och det var otroligt vackert!
Vi stannade till flera ganger bara for att njuta, och dar fanns gummor som foljde efter som hade korgar pa ryggen som tog ens bagage och vi hade tre med oss och dom gjorde nagon sorts solhatt till oss gjorda av ormbunksblad, haha gissa om vi sag roliga ut!

Vara dagar har i Yangshou har varit fantastiska, jag gillar denna staden skarpt!
Man ser sockertoppsbergen vart man an gar, vi har akt bambuflotte pa Li floden med sockertoppsbergen runt omkring oss, vi har gatt pa stan bade pa dagen och kvallen, vi har suttit pa ett cafe och bara njutit och JAG HAR ATIT PA McDONALD!!!!!!!!!!
Snacka om gott, godare an hemma i Sverige och otroligt mycket billigare, 16kronor for en meny!! :)
Vi har aven varit pa en ljusshow igar kvall som holls pa Li floden.
Var over 600personer som medverkade och dom gjorde en fantastisk show pa floden med bergen som kulisser och olika farger i stralkastarna. Dom anordnade aven en liten vind och lite regn som kom ibland.

Idag har vi halvdag har, sa jag och nagra till ska in till stan och sen ska vi flyga till Guilin och sen buss darifran till Xian.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Låter HÄRLIGT, jag e så glad att du kan njuta av det så du verkligen kommer ihåg känslan när du kommer hem..kram gumman

2009-06-09 @ 12:51:37
URL: http://blixtensliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0