Katastrofkväll!

Bussen var självklart försenad då jag stod och väntade på den igår när jag skulle hem från jobbet.
Då den skulle vara där 17.40 så kom den 17.54(!!!) vilket innebar att jag var hemma vid tjugo över sex.. tröttsamt.
Mamma var i Ängelholm, men Emma ringde och bad mig följa med till Måndagsklubben som jag glatt sa ja till.
Andreas, Emma, Vewe, Sofia och Camilla var och hämtade mig vid halv tio då jag kom på att jag inte hunnit laga någon middag men hunnit hutta i mig en bacardi black-cola och sen tog jag med det goda vinet.

Förfest hos en tjej som heter Emelie inne i stan sen drog vi ut mot Tylösand.
Började med att precis innan jag gick in i kön så hoppade min lins ut ur ögat ner i handen, så jag höll i den och bad om spegeln som Vewe hade i väskan då hon kom på att hon inte hittade sitt leg.. Jag hade redan visat mitt och stod i kön med Emma och Andreas..
Emma fick gå ut igen för att följa Vewe till bilen medan jag och Andreas gick in.
Christian stod framför mig i kön vilket jag märkte precis innan det var dags att betala, han sa hej men sen inte mycket mer.
Jag sprang mot toaletterna när vi hade betalat för att sätta in linsen men inte fan såg jag att där var en glasdörr så den sprang jag rakt in i och med det blev det att jag tappade linsen....
Smärta i både panna och knä gick jag tillbaka till Andreas då vi bestämde oss för att gå mot dansgolvet då jag hann bli trampad på samma ställe på samma fot tre gånger!
Vi gick runt tills Emma skrev att dom snart var inne så vi gick tillbaka mot ingången, träffade några andra vi kände då jag fick en tänd cigarette på fingret, aj!
Sen gick kvällen rätt bra ändå, dansade och hade skoj fram till ettslaget då jag höll på att ramla ner för en trappa, då tappade jag humöret och ville hem och det höll Andreas med om så vi begav oss mot bilen.
Han låste upp bilen på knappen från håll då han skulle in i buskarna en snabb liten sväng då jag står och rycker i en annan bildörr och ber honom öppna bilen..
-Andra sidan parkeringen Wiky...
säger Andreas med en lättsam suck och retsamt leende och jag ser hur Emma och Vewe skrattar åt mig med glimten i ögat..
jaha hoppsan, men dom var ju likadana!
Väl hemma då jag ska hoppa ut ur bilen, knäpper upp bältet, öppnar dörren och tar ut ena benet då dörren åker tillbaka igen och ger mig en smäll på benet, aj!
Jag blir irriterad och nästan hoppar ut ur bilen och går in i huset med bestämda steg, tvättar av sminket, kastar linsen som var kvar i andra ögat och går för att sova!

Idag har det varit en betydligt bättre dag, var bara imorse då jag satte stolen på foten men annars inget annat tragistk.
Rix FM i Båstad ikväll med Michelle, hoppas denna kväll blir bättre!

Hoppas ni hade en mindre smärtfri kväll igår!
CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0