Grillmat i regn

Har verkligen kunnat sova ut idag, stannade hemma från jobbet då jag inte mådde bra.
Vet inte vad det är som har flygit på mig, varit jättetjock i halsen och kännt mig helkonstig.. men det är bättre nu i alla fall!

Jag och mamma cyklade till Håkan innan då hans syster Lotta med maken Ronny var där.
Vi satte igång grillen, jag satt ute i hammocken och gjorde salladen medan Håkan passade vårat kött.
Maten blev underbart god och vi satt ute på altanen och njöt av solsken, god mat och sommar då det plötsligt började åska ordentligt och det slutade heller aldrig.
Men inte stoppade det oss, vi satt kvar och åt samtidigt som vi såg att molnen blev mycket mörkare, det blev kallare och vi gissade på att det skulle regna när som helst.
Men flyttade vi på oss? Nej nej nej, vi satt lugnt kvar och åt våran mat tills vi kände en droppe lite då och då, sen sprack det. Det öste ner och vi skyndade oss att bära in allt förutom Ronny som skyndade sig att äta upp sin mat innan han skulle resa på sig.

Men god mat var det i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Ronia

Jo de e bättre nu :)hon e hemmao kan röra sig :) Hälsa tillbaka från henne och från mej :)

2009-07-16 @ 01:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0