Motivation? Nej, har jag inte..

Jag vet inte varför men det bara är så.
Är sista terminen nu och den kommer inte ens vara jobbig. Vi har denna veckan kvar, sen ska vi på praktik i nio veckor.
Efter det är vi här i fyra veckor sen ska vi till Kina och sen slutar vi där.
Så varför ger jag då inte nu detta sista en chans?
Istället så skiter jag i allt som har med skolan att göra, ligger i mitt rum och orkar inte med ett skit.. Orkar knappt ge mig in i köket och äta middag..
Sen vi kom hit efter jullovet så har vi haft Destinationsgeografi.
Vi har gått igenom alla län i Sverige och städer som är rätt viktiga att kunna för turismens synvinkel, vi har gått igenom norden, europa, asien, oceanien, nordamerika och sydamerika..
Jag har antecknat och hängt med på lektionerna, men så fort vi kommer hem så skiter jag i att se på det.
Vi ska ha prov imorgon på det, det kommer vara minst 100 frågor sa han, kommer handla om städer, länder, tidszoner och världsarv, nu är det måndag och jag har tittat igenom mina anteckningar en gång..
Jag har ett program på datorn som är rätt bra, man gissar vart länderna ligger och vilken som är huvudstaden, men har jag gjort det? Nja, jag gjorde det tills jag fick fullpott på Sveriges alla län och sen några gånger på asien och Europa, men sen har jag skitit i det..

Vi ska ha praktik nu om två veckor, börjar den 9mars, har jag fixat plats? hah eh nej.
Jag har skickat runt till en massa olika, tror jag skickat till över tiotal men har bara fått en massa svar som att dom har ej plats, har redan praktik eller att dom har rätt stressigt just nu så dom inte har tid med en praktikant.
Jag fick svar från ett ställe i Helsingborg som är lite osäkra men om jag tjatar lite så kan jag nog få platsen.. men jag orkar inte.. Jag har fått boende av Michel i Norge, snäll som han är, men ger jag mig in med att leta praktik i Oslo? Nope.. Jag ringde ett ställe idag men hon var upptagen så okej..
Har egentligen fått en plats i Göteborg men jag känner att jag verkligen inte vill vara där.. Är inte vad jag trodde det var och är inte nåt jag vill hålla på med..

Och jag har ingen aning alls om varför jag inte har motivationen med att klara av denna sista termin nu, är ju fan inte ens en termin, har fyra veckor kvar.. men ändå.. nejnej.
Detta året börja fan inte bra.. =/
För mycket som har hänt redan känns det som.. usch.. orkar inte mer.
Vill bara hem och inte bry mig om ett skit mer!

Positiva Wiky idag ... som vanligt.. fan vilka sackiga dagar jag har haft på senaste.. Jag som alltid brukar vara den glada positiva som aldrig håller truten för hon är så glad så hon måste babbla om allt hela tiden.. men nu? neeh hon låser in sig på rummet och bara ligger där och orkar inte bry sig om ett skit mer..

Kommentarer
Postat av: blixtmamsen

tror det kallas för en liten depression :) gå till en hälsokost o köp lite uppåttjack typ Rosenrot..puss gumman o försök i alla fall för det finns inga jobb här hemmma ............

2009-02-17 @ 09:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0