Velixt

Skolan har fått nya datorer och då har man fått nya inloggningsuppgifter av Leif. De två första bokstäverna i förnamnet och fyra sista i efternamnet, Velixt för mig då.. Och varje gång jag ska logga in och skriver in Velixt så tänker jag på Obelix och Asterix.. är ju i samma stuk. :P

Ahja, igår så körde mamma mig till Ljungby där vi skulle möta upp Sanna och pappa Ari. Vi åt lite pannkakor under tiden vi väntade, sen satte färden mot Stockholm igång.
Jag och Sanna sov nästan hela vägen, var väl bara timmen innan vi var framme som jag vaknade och började läsa i min bok, men Sanna sov ända fram tills vi kom in i stockholm haha.
Sen när vi var framme utanför deras lägenhet så var det bara att packa in allt från släpet och upp i lägenheten.
När vi var klara så körde pappa Ari oss till stan då vi gick för att köpa tågbiljett till mig, sen gick vi och käka sen tog vi oss en varsin öl så en mysig pub. :D

Tåget krånglade som vanligt, vi hann bara komma till Arlanda så hade dom kommit in på fel spår så dom var tvugna att backa vilket gjorde att vi blev 30 min sena, men det byggdes på hela tiden så allt som allt blev vi 1h och 20min sena..
Jag skulle egentligen vara i Mora 21.37 men var där 22.56 istället.. kändes otroligt bra.. NOT

Hade prov nu kvart över åtta, men det var bara 1 X 2 och bara 26 frågor så det tog typ fem minuter att göra provet, och sen börjar vi inte försen nio, så därför sitter jag här istället.
Magnus kommer och hämtar mig halv tolv då vi sen ska till Falun för att jag ska vaccinera mig ytterligare en gång till :P

Helgen hemma var som sagt efterlängtad!! Skönt att ha varit hemma, känns lugnare nu.
Och sen förresten, när Quinta hade hämtat upp mig i Mora och vi nästan var framme i Orsa så sa hon att det verkligen hördes att jag hade varit hemma, min skånska var tillbaka haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0