God Jul

Nu har vi varit pa Phi Phi i snart en vecka och vi har det ljuvligt!
Pa baten dit testade jag och mamma en varsin Ananasklubba, muuums var det!


Detta ar Phi Phi, den lilla viken. Sa det ar minsann inte sa stort har.


Vi har firat min fodelsedag och julafton.
Var annorlunda kan jag saga, fira fodelsedag i varme var precis inte nagot som jag gjort ofta.
Och nagon julstamning fanns det val inte direkt men gick finemang anda.

Pa min fodelsedag gjorde vi inte allt for mycket, jag och mamma gick ner till havet och la oss dar en liten stund da Kristoffer hade akt ut med den tidiga baten ut for att dyka.
Vi byta sen fran havet till att lagga oss vid poolen dar vi tog en drink i poolbaren, gottigott!
Det ar jag som hanger langst bort vid poolkanten.


Sen kom Kristoffer och vi gick och at tillsammans, da dom inte hade tarta i detta land sa fixade Kristoffer annat istallet hihi.


Efter det gick vi till en bar som hade eldshow!


Pa julafton var jag och mamma runt i det lilla centrumet och vandrade runt, sen gick vi till stranden och lag dar en liten stund, och da kom det minsann tomtar fram, fyra stycken!


Senare gick vi till Carlitos Bar for att titta pa Kalle Anka klockan tre! Dar var fuuuullt med svenskar som skulle titta dom ocksa haha.


Tror jag skippar den matratten ... ?


Sen blev det familjetid da vi ringde hem till mormor o morfar for att onska god jul, ringde pappa och aven till farmor.
Efter det blev det julklappsutdelning.
Kristoffer fick en vaska av mamma som han kan ha sen nar han ska fixa nytt visum till att lagga pass och papper i, lite battre an en ahlenspase?!
Han fick aven ett laderarmband av mig.


Jag fick fina ramar av mamma, just nu ar det bara vykort i dom som ska bytas ut till fina kort harifran!
Men fick inget av Kristoffer da den klanten inte hittade nagot till oss pa den lilla halvtimmen som han letade....


Jag hade kopt en halsband till mamma redan i Malaysia som hon tyckte var jattefint!


Sen gick vi med hela personalen fran dukshopen som Kristoffer jobbar pa till en restaurang som serverade svenskt julbord, riktigt gott faktiskt!


Det var allt for oss, imon aker vi tillbaka till Phuket da mamma flyger hem den 27e och Kristoffer ska ta bort stygnen hos tandlakaren. Jag ska stanna kvar i nagra extra dagar hihi.

God Jul till er alla!
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nadja

God Jul på er och grattis Vicki i efterskott. Trevligt att du kommer hem Susanne så vi kan fira nyår här där det är kallt och skönt :-) som det ska va!

2008-12-25 @ 06:58:49
URL: http://nadjablogg.blogspot.com/
Postat av: Wiky

Tack sa mycket Najda! Men vi ses ocksa snart, jag flyger hem imonbitti! hi hi hi. Sa du kommer inte undan mig minsann! MAAHAHAAHAHA! :D

2008-12-28 @ 10:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0